Kennis Nieuws

Een hedendaagse upgrade

Huisstijl uitbreiding, een nieuw design en een nieuwe website voor onszelf. Lees meer over waarom wij voor een nieuwe website hebben gekozen.

Pixel Express medewerkers aan het overleggen

Aanleiding voor de upgrade

We zijn de afgelopen jaren gegroeid in onze expertise(s) en onze oude website weerspiegelde dit niet meer goed. Daarnaast vonden we dat de oude huisstijl te eentonig was, deze bestond vrijwel alleen uit de kleuren geel, wit en zwart.

Onze digitale aanwezigheid verdiende dus een eigentijdse aanpak die meer in lijn is met onze bedrijfsidentiteit: Wij zijn jouw digitale partner met een toekomstgerichte visie. We creëren unieke digitale platforms die naadloos aansluiten bij jouw ambities en doelen. Dus, het is tijd om afscheid te nemen van het oude en het nieuwe te verwelkomen.

De visie & het doel

De visie achter het design was het creëren van een moderne website die niet alleen bij de huidige tijd past, maar ook bij de identiteit van Pixel Express. De focus lag op duidelijkheid, zodat gebruikers snel kunnen navigeren naar de gewenste pagina.

Het doel van de nieuwe website was een frisse uitstraling te geven aan de bestaande website, die al ongeveer twee jaar in gebruik was. De verandering weerspiegelt de evolutie van Pixel Express als bedrijf gedurende deze periode, waarbij de vernieuwing de verbeterde kwaliteit en professionaliteit moet uitstralen.

Pixel Express medewerker aan het overleggen
Een design dat beter aansluit bij onze identiteit

Het nieuwe design weerspiegelt de veranderingen binnen Pixel Express gedurende de afgelopen twee jaar. Het vorige design gaf onze expertises, onze kunde en onze identiteit niet goed weer. Het nieuwe design straalt meer zakelijkheid en expertise uit, passend bij de gegroeide kwaliteit van Pixel Express.

Belangrijke keuzes voor gebruiksvriendelijkheid

De nadruk lag op een eenvoudige navigatie naar essentiële onderdelen, zoals expertises, cases en contact. Door deze items direct bovenaan te plaatsen, wordt het proces voor bezoekers vereenvoudigd. Het doel was om bezoekers snel te informeren over wat Pixel Express doet, hoe het wordt gedaan en voor wie het wordt gedaan.

Op mobiele apparaten is het menu nu toegankelijk via een duidelijk zichtbaar menu pictogram rechtsonder. Dit maakt het makkelijker voor bezoekers om het menu te openen. Daarnaast dragen de direct zichtbare menu-items op mobiel bij aan een snelle identificatie van de diensten en werkwijze van Pixel Express.

Oude huisstijl vormde een knelpunt

Pixel Express kleuren huisstijl

Een uitdaging was het vinden van een geschikt kleurenpalet, gezien de bestaande huisstijl met slechts geel en zwart. Deze twee kleuren zorgen ervoor dat de oude website te eentonig was. Door het gebruik van coolors.co en te sparren met collega’s hebben we aanvullende kleuren gevonden, die de bestaande huisstijl versterkt.

Call-to-action gif
Belangrijke call-to-actions

De hero-sectie bevat direct een knop met een vrij invulbare tekst. We hebben er voor gekozen om hier “bel of mail ons” neer te zetten, omdat we graag het persoonlijke aspect willen benadrukken. Dezelfde knop wordt herhaald onderaan de pagina voor consistente toegankelijkheid.

Verder hebben we op veel pagina’s een contactonderdeel, waar bezoekers met een contactgegevens van de juiste persoon kunnen vinden. Ook dit benadrukt weer het persoonlijke aspect.

Stimuleren van doorclicks

De heldere vormgeving van de website draagt bij aan een uitnodigende sfeer, waardoor gebruikers worden aangemoedigd verder te verkennen. Doormiddel van ‘quicklinks’ onderaan de meeste pagina’s, proberen we bezoekers nogmaals te stimuleren om door te klikken naar relevante pagina’s.

Het resultaat

Het resultaat van onze vernieuwing is een digitale transformatie die spreekt van moderniteit en professionaliteit, die beter aansluit bij de kundigheid en de identiteit van Pixel Express.

Pixel Express medewerkers aan het overleggen

Ook een nieuw platform voor jouw bedrijf?

Toe aan vernieuwing voor jullie digitale aanwezigheid? Of een compleet nieuw platform? Neem contact op met ons voor de mogelijkheden.